
Teenuse kvaliteet-raamatukogutöö tulemuslikkuse näitaja. Service Quality-Library Perfomance Indicator
Informatsioon ja ühiskond 1. Information and Society 1
Koostanud Anne Veinberg
Eesti keelest tõlkinud Kadri Aavik
272-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites 12. raamat sarjast Eesti Rahvusraamatukogu toimetised (eesti ja inglise keeles)
Raamat on läbi müüdud
Tutvustus
Eesti Rahvusraamatukogu toimetiste allseeria «Informatsioon ja ühiskond» eelretsenseeritud väljaanne «Teenuse kvaliteet - raamatukogutöö tulemuslikkuse näitaja» koondab Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli õppejõudude ning Eesti teadusraamatukogude spetsialistide teenuste kvaliteeti ja raamatukogutöö efektiivsust, nende mõõtmist ja hindamist kajastavaid artikleid.
- Ülevaate Soome kolleegide tööst selles valdkonnas annab oma artiklis Päivi Kytomäki, kes tutvustab Oulu Ülikooli raamatukogu uuringut ning ühisuuringut, kuhu olid kaasatud eri tüüpi raamatukogud kogu Soomest. Teeninduskultuuri olemust ning raamatukogude rolli teeninduskultuuri väärtuste looja ja kandjana käsitleb Heli Tooman. Aira Lepik analüüsib teenuse kvaliteedi osa raamatukogu kui terviku hindamise kontekstis. Tiit Valneri artikkel kirjeldab üliõpilaste ootuste ja hinnangute väljaselgitamiseks korraldatud kvaliteediuuringut Tallinna Tehnikaülikooli Raamatukogus.Olga Einasto artiklis esiletakse Tartu Ülikooli Raamatukogu teenuse kvaliteedi monitooringu jaoks koostatud hindamismudelit.Anne Veinbergi artikkel käsitleb teenuse kvaliteedi mõõtmist ja analüüsimist Eesti Rahvusraamatukogus.Margit Jõgi ja Kate-Riin Kont käsitlevad ühisartiklis võimalusi hinnata raamatukogutöö tulemuslikkust ja tõsta kvaliteeti, ühendades statistilised andmed ja lugejaküsitluse tulemused.Konrad Kikase ja Peep Miidla ühisartikkel annab ülevaate Eesti keskraamatukogude efektiivsuse mõõtmisest ning tutvustab uuringus kasutatud andmete hõlmamise meetodit.